نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1609
-
الف
+

مهمان نوازی مردم و بازدید از ساحات تاریخی، 2 دلیل ورود توریست ها به افغانستان

نشستی به ریاست «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به منظور بهبود و رشد صنعت سیاحت در این کشور برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، نشستی با حضور «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با حضور «سیده مژگان مصطفوی» معین مالی و اداری وزارت اطلاعات و فرهنگ، «شهزاد ایرجی» نماینده دیپلوماتیك شبكه انكشافی آغاخان و روسای شرکت های خصوصی سیاحتی روز گذشته 29 تیر(سرطان) به منظور بهبود و رشد صنعت سیاحت در افغانستان برگزار شد.

در این نشست «محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: به دلیل نا امنی دوامدار در کشور، از 40 سال به این طرف سیاحت رشد قابل توجه ای نداشته است. افغانستان ساحات، اماکن و مناظر سیاحتی و طبیعی فراوان دارد و باید تلاش صورت گیرد تا سیاحت رشد و بهبود پیدا کند 

«شهزاد ایرجی» نماینده دیپلوماتیك شبكه انكشافی آغاخان در مورد فعالیت های این شبکه معلومات داد و گفت: شبكه انكشافی آغاخان در بخش های ترمیم و بازسازی آبدات تاریخی، پروژه های کوچک و بزرگی داشته است.

وی در مورد پروژه مهم و بزرگ دیگر این شبكه كه تحكیم كاری دیوار های سنگی بالاحصار كابل است، گفت: به همكاری معینیت فرهنگی و ریاست آبدات تاریخی این وزارت پیشنهادی به خاطر جلب كمك مالی برای بازسازی بالاحصار كابل به حكومت هندوستان ترتیب و ارائه كردیم كه خوشبختانه پذیرفته شده است. 

نماینده شبكه انكشافی آغاخان در رابطه به صنعت توریزم در افغانستان گفت: توریست ها به دو دلیل به افغانستان می آیند، در گام نخست به خاطر فرهنگ والای مهمان نوازی مردم افغانستان و در گام بعدی برای دیدن از ساحات تاریخی كه نشان دهنده فرهنگ این سرزمین است.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: از ساحات تاریخی و آبدات تاریخی كه بازگو كننده تاریخ و فرهنگ مردم افغانستان است، باید حفاظت شود چرا كه این داشته های تاریخی و فرهنگی منابع اقتصادی افغانستان است و در رشد اقتصاد كشور كمك می كند.

نماینده انكشافی آغاخان در اخیر گفت: برای آینده در رابطه به حفاظت آبدات تاریخی و سایر بخش های فرهنگی برنامه های زیادی داریم كه در همكاری با وزارت اطلاعات و فرهنگ آماده و تطبیق خواهد شد.

وی همچنان از مردم و رسانه ها خواست که از ساحاتی كه بازسازی شده است، به گونه خوب استفاده كنند و در قسمت آگاهی دهی و شناخت از ساحات تاریخی مردم را با راه اندازی برنامه های معلوماتی آگاه كنند. 

«محمد طاهر زهیر» با ابراز تشكر از همكاری شبكه انكشافی آغاخان در رابطه به حفاظت از ساحات سبز و آبدات تاریخی گفت: علاقه مند هستم تا از جریان كار بازسازی ماشین خانه كه در گذشته دور به نام «باغ علم گنج» یاد می شد و ساحه بزرگ تاریخی است، دیدن كنم.

همچنان سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: در نظر دارم که این مکان را به یك ساحه فرهنگی برای نمایشگاه كتاب آماده كنم. 

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در جریان این دیدار از نماینده شبكه متذكره خواست که در بخش گسترش توریزم در افغانستان و انكشاف مجدد این صنعت نظریات شان را با بوردی كه متشكل از نهاد های دولتی و غیر دولتی است، شریك كند تا فرهنگ توریزم كه یک منبع عایداتی و اقتصادی است، دوباره در كشور احیا شود.

«محمد طاهر زهیر» همچنان در رابطه به آمادگی های وزارت اطلاعات وفرهنگ در قسمت فعال کردن بخش توریزم گفت: مسوده پالیسی توریزم آماده شده است و قانون توریزم نیز آماده است كه شبكه انكشافی آغاخان با شریك کردن تجارب و نظریات خود می تواند به غنامندی این اسناد بیفزاید. 

به نقل از باختر، در این نشست روسای شرکت های خصوصی سیاحتی یک سلسله مشکلات، درخواست ها و پیشنهاد هایشان را به خاطر بهبود امور سیاحت در کشور ابراز کردند.

آنان همچنان خاطر نشان کردند که آماده سرمایه گذاری در بخش سیاحت در کشور هستند و در این راستا خواهان همکاری و حمایت وزارت اطلاعات و فرهنگ و حکومت شدند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر